Komunia na Księżycu

20 lipca 1969 astronauci Neil Armstrong i Buzz Aldrin wylądowali na Księżycu. Przed postawieniem pierwszych kroków na powierzchni Księżyca Aldrin odprawił komunię oddając cześć Bogu, który umożliwił ich podróż. Po powrocie na Ziemię zauważył, że pierwszym płynem wylanym na Księżycu i pierwszym spożytym tam pokarmem był chleb i wino z komunii. 🍞🍷

Zabrał ze sobą niewielki srebrny kielich na wino, chleb oraz fragment Biblii ze słowami z Ewangelii św. Jana:

"J 15, 5 Ja jestem krzewem winnym, wy - latoroślami. Kto trwa we Mnie, a Ja w nim, ten przynosi owoc obfity, ponieważ beze Mnie nic nie możecie uczynić."

"Mówi Psalmista: Gdy patrzę na Twe niebo, dzieło Twych palców, księżyc i gwiazdy, któreś Ty utwierdził: czym jest człowiek, że o nim pamiętasz, i czym - syn człowieczy, że się nim zajmujesz?" (Ps 8, 4-5).





Ciekawostka

Niedzielna Księżycowa Komunia jest nadal obchodzona corocznie w Webster Presbyterian Church w niedzielę najbliższą rocznicy pierwszego lądowania na Księżycu.




Komunia przyjęta w prezbiteriańskim obrządku nie była ważna z katolickiego punktu widzenia, gdyż nie była realnym ciałem i krwią Jezusa.


Komentarze