Formuła spowiedzi

Krótki poradnik/przewodnik dla wiernych.


Wierny: Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.

Ksiądz: Na wieki wieków. Amen

Wierny: W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen. Ostatni raz do spowiedzi świętej byłem/byłam (tu powinna być podana data). Odprawiłem zadaną pokutę, a podczas ostatniej spowiedzi nie zataiłem/zataiłam żadnego grzechu. Pana Boga obraziłem/obraziłam następującymi grzechami (tu należy wymienić popełnione grzechy, które się pamięta). Za te i za wszystkie zapomniane grzechy żałuję z całego serca i chcę się szczerze poprawić.

Następnie ksiądz wygłasza nauki, a wierny otrzymuje pokutę i rozgrzeszenie.

Ksiądz: Bóg, Ojciec miłosierdzia, który pojednał świat ze sobą przez śmierć i zmartwychwstanie swojego Syna i zesłał Ducha Świętego na odpuszczenie grzechów, niech ci udzieli przebaczenia i pokoju przez posługę Kościoła. I ja odpuszczam tobie grzechy w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego.

Wierny: Amen.

Ksiądz: Wysławiajmy Pana, bo jest dobry.

Wierny: A jego miłosierdzie trwa na wieki.

Ksiądz: Pan odpuścił tobie grzechy. Idź w pokoju.

Wierny: Bóg zapłać.




Komentarze