Legio Maria – znany również jako Legio Maria z Afrykańskiej Misji Kościoła – to kościół zainicjowany w Afryce lub nowy ruch religijny wśród ludu Luo w zachodniej Kenii. Pojawił się jako rozszerzenie interpretacji Trzech Tajemnic Fatimskich na nowy, choć afrykański, kontekst. Ruch religijny został zapoczątkowany przez wielokrotne ukazywania się mistycznej kobiety kilku członkom Kościoła katolickiego, przekazujących przesłania o wcieleniu Syna Bożego w postaci czarnego mężczyzny. Mówi się, że te objawienia rozpoczęły się około 1938 roku, niemal równocześnie z początkiem świeckiej katolickiej misji Edel Quinn dla podobnie nazwanego Legionu Maryi w Afryce .
Na początku lat sześćdziesiątych ruch zgromadził znaczną liczbę katechistów, akolitów i wierzących w duchowy powrót Jezusa Chrystusa. Ciągła ekspansja tego ruchu w połączeniu z jego wiarą w Simeo Ondetto jako powracającego Syna Bożego doprowadziła do napięcia teologicznego i ostatecznego zerwania z świeckim ruchem katolickim, Legionem Maryi . Legio Maria została legalnie zarejestrowana w Kenii w 1966 roku jako kościół, znacznie się rozwinęła pod koniec lat 60., 70. i 80. XX wieku, a ostatecznie rozprzestrzeniła się na wiele krajów Afryki, w tym Ugandę, Tanzanię, Kongo, Zair, Rwandę, Etiopię, Sudan i Nigeria. W 1966 roku zmarła jedna z założycielek, Mama Maria, i została pochowana w kościele Efeso w Nzoia w hrabstwie Siaya , natomiast główny założyciel, Simeo Ondetto, zmarł w 1991 roku i został pochowany w Got Calvary w hrabstwie Migori.
Formacja
Legio Maria rozwijała się stopniowo i ostatecznie oddzieliła się od Kościoła katolickiego w 1963 r. To, co jest obecnie Legio Maria, zaczęło pierwotnie oddzielać się od katolickiego ruchu świeckiego Legionu Maryi już w latach 1938–1940. Centralnym punktem powstania są lokalne mity Luo o tajemniczej kobiecie, min Omolo Ka-Nyunja, która w tych latach chodziła po krainie Luo. Wielu wiernych Legio Maria wierzy, że ta kobieta była odpowiedzialna za mityczne historie, takie jak Nyamgondho Kombare w Gwassi w hrabstwie Homa Bay i Simbi Nyaima w Karachuonyo w hrabstwie Homa Bay. Według biskupa Abuto, duchownego i badacza Legio Maria, „każda religia ma elementy mityczne, a rozwój ruchu Legio Maria w dużej mierze opierał się na krystalizacji lokalnych mitów z ich wierzeniami ”.
Demografia
W 1963 roku ruch niezadowolonych katolików w południowej prowincji Nyanza opuścił diecezję Kisii i utworzył Kościół Legio Maria, czyli Kościół Legionu Maryi, pod przewodnictwem Lodvikusa Simeo Melkio Ondetto i starej mistyki imieniem Mama Maria. Ta mistyczna kobieta jest tą, którą zwolennicy Legio Marii wiążą z Tajemnicami Fatimskimi. Uważa się, że swoimi wizjonerskimi wystąpieniami wezwała wielu katolików do nowego ruchu, mówiąc im, aby z niecierpliwością czekali na jej syna, który przybył do Afryki. Jej duchowy syn, Simeo Ondetto, był wówczas katechetą w Kościele rzymskokatolickim. Ondetto został ekskomunikowany przez Kościół katolicki w latach sześćdziesiątych. W 1980 roku kościół liczył 248 000 wyznawców. Szacunki rządowe z chwili odłączenia się od Kościoła katolickiego wskazywały, że legion Maria liczył prawie 90 000 wyznawców. W 1968 roku stał się członkiem Zjednoczonych Kościołów Afryki Wschodniej.
Kościół Legio Maria nie był jedyną schizmą kościelną wśród ludu Luo we wczesnych latach niepodległości Kenii. Misjonarze katoliccy pracowali wśród Luo przez 61 lat przed rozłamem w 1963 roku. Do 1966 roku było 31 „odrębnych kościołów separatystycznych Luo zarejestrowanych w rządzie Kenii”. W całej Kenii „do 1966 roku istniało 160 odrębnych organów, w sumie 600 000 wyznawców, z których większość była wcześniej członkami Kościołów protestanckich lub katolickich”, przy czym Kościół Legionu Maryi był największą ze schizm z Kościoła katolickiego. Według stanu na rok 2004 liczba zwolenników Legio Maria wynosiła w przybliżeniu nieco ponad trzy miliony. Pod tym względem Kościół Legio Maria jest jednym z najbardziej odpornych i odnoszących sukcesy kościołów inicjowanych w Afryce.
Chociaż Kościół Legio Maria zaczynał wyłącznie jako ruch wśród ludu Luo, obecnie można go spotkać w całej Kenii, a nawet ma znaczną liczbę wspólnot wśród ludów Turkana , Kalenjin , Kamba i Luhya w Kenii oraz w Tanzanii, Ugandzie, Rwandzie i Burundi , DRK i Etiopii. W 1979 roku do oficjalnej nazwy kościoła dodano słowo „misja”, stając się „Legio Maria Misji Kościoła Afrykańskiego”.
Początki ruchu
Według przywódców i badaczy Legio Maria początków ruchu można doszukiwać się w zbieżności co najmniej czterech odrębnych wydarzeń: ukrycia przez Kościół rzymskokatolicki „trzeciej tajemnicy fatimskiej”; wizje Marii kilku osobom informujące je o przyjściu jej syna; Nadprzyrodzone cechy Simeo Ondetto, które uczyniły go duchowym przywódcą; przyjście Ducha Świętego do domu Jana Baru w Suna Migori i oświadczenie Ducha, że Simeo Ondetto jest wcielonym synem Bożym; oraz kilka cudów i cudów, które towarzyszyły misji Ondetta, Marii i niezliczonych Legio Proroków.
Trzecia Tajemnica Fatimska
Trzy Tajemnice Fatimskie są powiązane z licznymi objawieniami Maryi trójce pastuszków w 1917 roku w Fatimie w Portugalii. To właśnie tam Maryja wyjawiła pasterzom trzy tajemnice. Kościół katolicki ujawnił dwie pierwsze tajemnice w latach czterdziestych XX wieku, ale ocalały pasterz spisał trzecią tajemnicę dopiero w 1944 roku. Zapieczętowała kopertę i poinstruowała kościół, aby nie otwierał tajemnicy aż do 1960 roku. Kościół Legio Maria uważa, że urzędnicy kościelni w Rzym odmówił ujawnienia prawdziwej tajemnicy, ponieważ ujawniła ona proroctwo Marii o Czarnym Chrystusie dla Afryki. Schwartz tak przedstawia teorię:
Wściekła na Rzym Maria postanowiła „odejść od tych ludzi”. Stwierdziła, że objawienia już nie wystarczą. Miała stąpać po afrykańskiej ziemi jako osoba ze swoim Synem. Bezbarwni w niebie obaj staliby się czarnymi Afrykanami i przekazali jej przesłanie bezpośrednio bardziej otwartej publiczności. Legios oświadczył, że „Trzecia tajemnica fatimska” dotyczyła misji syna Bożego w Afryce, przyjścia Legio i początku nowej ery religijnej.
W 2000 roku Kościół katolicki ujawnił oficjalną trzecią tajemnicę fatimską wraz z komentarzem na temat znaczenia tajemnicy napisanym przez ówczesnego kardynała Josepha Ratzingera.
Umarli i zmartwychwstali
Mówi się, że Simeo Ondetto, który w 1958 r. służył w Sagegi jako katecheta katolicki i mieszkał w domu innego katechety, znanego jako Petrus Pitalis Ogeka, zmarł na 3 dni i powrócił do życia z podejściem skoncentrowanym na misji. Po zmartwychwstaniu Ondetto zaczął nazywać siebie synem Bożym. Głosił teraz, że poszedł naradzić się z Bogiem Ojcem na temat swojej misji i został uwolniony, aby rozpocząć swoją misję. Opisuje wizytę w niebie, rozmowy ze świętymi, aniołami i Bogiem. Simeo Ondetto zezwolił na chrzest poligamistów i chrzest nawróconych na starokatolików bez przechodzenia przez szkolenie katechistyczne. Powiedział też, że został wysłany, aby założyć kościół pod nazwą Legio Maria.
Pojawienia się Dziewicy Maryi
Według pierwszych zwolenników Legio Marii, Dziewica Maryja zaczęła pojawiać się wśród ludu Luo pod koniec lat dwudziestych XX wieku. W swoich relacjach podają, że po raz pierwszy pojawiła się jako niezwykła podróżniczka. Szacunkowo około 1935 roku ta kobieta spacerowała po targu Awendo w południowej Nyanzy, kiedy pełen współczucia krawiec znany jako Omollo, który był synem Nyunji z Alego, Udida, podarował jej sukienkę w prezencie. Mówi się, że ta kobieta obiecała Omollo wieczne imię wśród Luos. Od tego dnia zaczęła nazywać siebie matką Omollo. Uważa się, że w latach czterdziestych XX wieku kobieta ta odwiedziła katolicką parafię Nyandago i rozmawiała z ponad pięcioma duchownymi na temat misji Ondetto. Jednak księża z misji w Nyandago odrzucili rzekome objawienia, stwierdzając, że Maryja nie może ukazywać się jako Czarna Afrykanka.
Tradycja Legio mówi, że Maria i jej syn wcielili się jako Luo na początku XX wieku, a Maria weszła w okres wcześniejszy niż Jezus. W tym czasie Maria wędrowała po ziemi Luo, dokonując uzdrowień i innych cudów; kościół został oficjalnie zorganizowany, „kiedy 90-letnia Maria i jej dorosły duchowy Syn, Simeo Ondetto, spotkali się ponownie w Suna w południowej Nyanzy, po czym nastąpiło przyjście Ducha Świętego (Góra Świat otworzyła się na światło)”. Schwartz relacjonuje, że „Czarna Maryja «powróciła do Nieba» 23 grudnia 1966 r. i że ci, którzy ją spotkali, twierdzili, że „bezpośrednio osobiście doświadczyli ujawnienia przez Maryję znaczeń «Trzeciej Tajemnicy Fatimskiej»”, w: w którym okazało się, że „Dziewica Maryja poprzez Misję Afrykańską przyniosła światu nową, wyzwolicielską religię!” W wieku prawie 90 lat, od 1963 do 1966, mistyczna Maryja nie mogła dotrzeć do wielu miejsc. To spowodowało pomieszanie proroka Gaudencii Aoko z Mamą Marią, zwiastunką, która przygotowała świat na przyjście jej syna.
Narodziny i wczesne życie Simeo Ondetto
Urodzony około 1926 roku w rodzinie Luo, Margaret Aduwo i Obimbo Misumby, Simeo Ondetto dorastał w wiosce Angoro w lokalizacji Kano, w pobliżu granicy Nyanza-Rift Valley. Rodzice nazwali go Ondetto, a po latach studiowania katechizmu przyjął chrzest jako Simeo. Według jego brata, Nelsona Owino Obimbo, kardynała dziekana Legio Maria (2011), Simeo był niezwykłym dzieckiem. Owino, który jest starszy od Ondetto, wymienia około sześciu cudów z dzieciństwa dokonanych przez Ondetto w młodości. Ondetto jako młody człowiek opuścił dom w Awasi, przez krótki czas pracował w Miwani Sugar Company w zachodniej Kenii, zanim przeniósł się do Tanzanii Mara, aby zamieszkać tam ze swoimi krewnymi. Około 1955 roku Ondetto wrócił do domu w Awasi, skupiając się wyłącznie na życiu misyjnym. Aby znaleźć sposób na zatrzymanie go w domu, rodzice zwołali zebranie, na którym postanowiono, że jedynym sposobem na zatrzymanie go w domu będzie jego ślub. Ondetto odrzucił ofertę żony i zamiast tego prowadził życie w samotności i medytacji. Zanim założył ruch Legio, przeniósł się do Sagegi, aby zamieszkać z katolickim katechetą.
Oficjalna hierarchia
Pierwsi dwaj (niekwestionowani) papieże
Pełny oficjalny tytuł Simeo Ondetto brzmiał Baba Simeo Lodvikus Melkio, wieczny duchowy przywódca i pośrednik Legio Maria.
Obowiązki administracyjne kościoła zostały przekazane papieżowi. Do tej pory było kilku takich papieży. Od 2009 roku nastąpił podział:
- Papież Tymoteusz Józef Blasio Atila (1963–1998)
- Papież Maria Pius Lawrence Jairo Chiaji K'Adera (1998–2004)
- Papież Rafael Titus Otieno (2004 – 2009)
- Papież Rafael Adika (2009- obecnie)
- Papież Roman Alfonsius Ogola Ong'mbe (2009-2020)
- Papież Laurence Ochieng (2020-obecnie)
Do 2009 roku w Legio Maria wystąpiły różnice, które doprowadziły do konsekracji kardynała Romanusa Alphonse Ong'ombe, co było sprzeczne z porządkiem sukcesji ustanowionym przez Simeo Ondetto i egzekwowanym przez Matkę Bożą. Różnice między obydwoma przywódcami doprowadzały Legio Marię do sądów ponad trzykrotnie i nadal istnieją. Według biskupa Petera Onyango Abuto z diecezji Nairobi różnice wkrótce się zakończą. „Simeo Ondetto przepowiedział te różnice i powiedział, że jedność Legio Marii powróci za trzeciego papieża. „ Pod rządami papieży jest ponad 500 diakonów, 350 księży, 60 biskupów, 21 arcybiskupów i 17 kardynałów. Obecnie wszystkie te niższe hierarchie przysięgają wierność różnym stronom kierowanym przez Adikę i On'gombe. Niektóre znane osoby po stronie On'gombe to On'gawo Aloo (kardynał kamerling), Owino Obimbo (kardynał dziekan – nie żyje), Romanus Odongo (arcybiskup-Rongo), nieżyjąca już Susana nyar Ouma (kucharka Ondetto) i biskup Melkio. Godnymi uwagi osobami po stronie Adiki są kardynał Joseph Atieno (dziekan kardynałów), Maurice Akello (kardynał diakon), biskup Peter Onyango Abuto, Elias Komenya, matka Dorina (Ka-Baru i Hellena nyar Rosari. Hierarchia równoległa do hierarchii męskie kapłaństwo to żeńskie kapłaństwo Legio Maria prowadzone przez zakonnice (matki). Zakonnice Legio to zamężne kobiety, które zostały wyświęcone. Najniższą rangą żeńską w kościele Legio Maria jest siostrzeństwo, następnie matka (przewodzi misji), matka przełożona (przewodzi diecezji), archmatka (przewodniczy archidiecezji) i matka dziekana (głowa matek legio). Poniżej duchowieństwa znajdują się nauczyciele i administratorzy kościoła wybierani przez wiernych. Prorocy są także rdzeniem Kościoła Misję Legio Marii, ponieważ Kościół jest Wtajemniczony Duchem.
Konflikt między papieżami.
Zaledwie pięć dni po objęciu władzy nowy papież Legio Maria Lawrence Ochieng zakwestionował legitymację swojego przeciwnika, papieża Raphaela Adiki. Papież Ochieng i jego zwolennicy mają swoją siedzibę w Got Kwer w hrabstwie Migori, podczas gdy papież Adika ma swoją siedzibę w Kisumu.
https://www.youtube.com/watch?v=nkBR9RHBeMU
Personel - ponad 700 księży, 120 biskupów, 29 kardynałów i papież
Teologia mesjańska
Według nauczania Legio Marii Simeo Ondetto jest synem Bożym posłanym, aby ustanowić chwałę Bożą na ziemi. Legio Maria wierzy w dyspensacje, czyli czasy, w których Bóg wkroczył w historię ludzkości po upadku człowieka. Pierwszą z nich można znaleźć w Starym Testamencie, „kiedy arcykapłan Melchizedek ukazał się Abrahamowi. Melchizedek ustanowił panowanie świadomości monoteistycznej, które zakończyło się wraz z przybyciem Jezusa. Dyspensacja ustanowiona przez Jezusa polegała na uznaniu Trójcy, indywidualne zbawienie i ustanowiony uniwersalny barometr religii, jakim jest miłość. Zamiast prawa, druga dyspensacja charakteryzuje się miłością. Trzecia dyspensacja to królestwo Boże ustanowione przez Simeo Ondetto jako Lodvikus, czyli Syn Boży wysłany, aby pokazać chwała Boga światu. W teologii Legio Marii druga Osoba Trójcy pojawiła się w historii trzykrotnie: jako Melchizedek Syn Boży, aby zdefiniować historię ludzkiego odkupienia poprzez błogosławienie wybranego przez Boga rodzaju przez Abrahama; jako Jezus, aby zakończyć misję odkupienia, otworzyć ją i nauczać podstawowego elementu, jakim jest miłość, i jako Simeo Lodvikus, aby objawić chwałę życia po śmierci i naturę Boga.Do wiernych Legio Maria, Simeo Ondetto, Jezusa z Nazaretu i Melchizedek to jedna i ta sama osoba, która wcieliła się w różnych dyspensacjach w historii ludzkości. Simeo Ondetto jest znany jako Lodvikus lub Chwała Boga , którego rolą jest doprowadzenie świata do zrozumienia ukrytych skarbów życia po śmierci i udramatyzowanie rzeczywistości życia wiecznego. Według Legio Marii obietnica powrotu Jezusa została spełniona wraz z przyjściem Symeo. Legio Maria także zdaje się nie wierzyć w ostateczny sąd całego świata. Wierzą w natychmiastowy osąd jednostki zaraz po śmierci. Potwierdza to długa lista uwielbianych świętych Legio. Niektórzy z oficjalnych świętych Legio Maria to Timotheo Atila, Maria Ombwayo, Tobias Oongo, Petro Otieno, Mumbo Carilus i Angi Clement. Przywódcy Kościoła odróżniają misję Mesjasza Simeo Ondetto od misji Jezusa. Nie został posłany, aby zastąpić Jezusa, gdyż Jezus było imieniem nadanym synowi Bożemu, gdy wypełnił drugą misję dyspensacyjną. Zamiast tego Messias Simeo Ondetto jest Bogiem wcielonym w innym kontekście, szczególnie w trzeciej dyspensacji chwały Bożej. Często 1 Jana 4:1 jest używany jako biblijne potwierdzenie wyznania, że Bóg ponownie wszedł w ciało przez Mesjasza Simeo Ondetto, gdyż „każdy duch, który wyznaje, że Jezus Chrystus przyszedł w ciele, jest z Boga, a każdy Duch, który to czyni, jest nie wyznawać, że Jezus nie jest z Boga… Dlatego mówimy, że Jezus przyszedł w ciele. Znajdując Afrykę w jarzmie kolonializmu, Simeo jest również nazywany wybawicielem spod ucisku kolonializmu oraz „uzdrowicielem i obrońcą przed złem czarów. Simeo Ondetto nie jest postrzegany jedynie jako posłaniec Boga, ale jako „faktyczne ucieleśnienie Boga w historii”.
Twierdząc, że Mesjasz Simeo Ondetto jest Czarnym Mesjaszem, Legio Maria nie wyklucza możliwości i rzeczywistości, że Mesjasz inkarnował się w wielu czasach i kontekstach. W wywiadach, które przeprowadziła podczas trzech lat badań na temat kościoła Legio Maria, Nancy Schwartz opowiada:
większość Legionistów upierała się, że ich nie jest jedyną drogą wyboru światła i Nieba. Baba Messias Ondetto głosił, że „Bóg jest poligynistą”, który kocha „wszystkie domy w swoim domu”. Wszystkie religie, powiedział, są podobne do „gałęzi drzewa, które wydaje owoce”. Legios powtórzył, że zarówno czarni, jak i biali ludzie mogą dostać się do Nieba, jeśli będą przestrzegać swojej wiary.
Zatem zbawienie jest dostępne poprzez inne religie i objawienia Boże. Chociaż Legio jasno stwierdza, że Bóg zapewnił konkretne objawienia, a nawet wcielenia różnym narodom świata, nie przekłada się to na ekskluzywne stanowisko, w którym tylko zwolennicy Legio Marii będą z Bogiem w niebie. Według Schwartza „większość Legiosów potwierdzała, że Niebo to miejsce, gdzie Ojciec, Syn, Duch Święty, Maryja, święci, aniołowie oraz prorocy i patriarchowie Starego Testamentu są bez koloru, miejsce, gdzie nie ma nic takiego jak Mzungu (Europejczyk/biały człowiek ) i afrykańskie.” Dochodzi do wniosku, że Kościół Legio Maria „sformułował [red.] własną wersję antyrasistowskiej teologii wyzwolenia Czarnych”, która jest wyjątkowa.
Praktyki
Ścisła świętość
Jako AIC do Kościoła włączane są niektóre aspekty tradycyjnej afrykańskiej religii i wierzeń, w tym wczesne objawienie przekazane Simeo Ondetto, że poligamiści mogą być ochrzczeni w kościele. W tym sensie Kościół jest bardziej skłonny zaakceptować pewne praktyki kulturowe, ale równoważy to ścisłe poczucie świętości. Według Dirvena istnieją również „rygorystyczne i legalistyczne tabu dotyczące picia, palenia, tańca i noszenia butów w świętych miejscach – ogłaszane jako istota ścisłego kodeksu moralnego”.
Dary Ducha Świętego
Zasadniczo Legio Maria jest ruchem religijnym zależnym od ducha. Wszyscy zwolennicy szanują ducha jako przewodnika Legio. Nawet gdy Simeo Ondetto i Czarna Maria jeszcze żyły, możliwe było, że przebywali w jednym miejscu w Kenii, nauczając i odwiedzając innych wyznawców za pośrednictwem ducha przekazywanego nauk o glosolalii i posiadaniu ducha świętego przez proroków, którzy przekazywali od nich wiadomości. Bardzo poważnym przestępstwem jest fałszowanie opowieści o spotkaniach ze świętymi w glosolaliach. Takie działania mogą skutkować oficjalną naganą ze strony księdza, a nawet pobiciem, zwanym chwat , ze strony lokalnej społeczności.
Duch udziela także poszczególnym osobom wskazówek co do praktyk dyscypliny duchowej i ubioru zewnętrznego. Chociaż wiele AIC wymaga od wyznawców noszenia wyłącznie białych szat podczas oddawania czci, kościół Legio Maria zachęca wyznawców, aby w snach słuchali przesłań od aniołów dotyczących koloru szaty, którą powinni nosić. Schwartz opisuje różnorodne znaczenia tych kolorów inspirowanych snami:
Duch może poprowadzić Legiosa do zdobycia szat w kolorze żółtym, w różnych odcieniach błękitu, fioletu, zieleni, czerwieni, brązu i innych kolorach, które są powiązane z różnymi darami duchowymi i świętymi patronami. Kolor czarny jest przeznaczony dla wyświęconych księży płci męskiej (padri, pl. pate) i matek kościoła (madha, padri madhako, pl. mathe, pate mamon). Księża Legio i matki kościołów noszą czarne szaty podczas mszy żałobnych i nabożeństw przy grobach odprawianych w pomieszczeniach rodzinnych. W szczęśliwszych chwilach matki kościoła i księża noszą lub noszą czarne paciorki modlitewne jako metonimia władzy i statusu wyświęconego. Kilku mężczyzn i kobiet bez wyświęceń powiedziało, że mają czarne korale na ołtarzach w swoich domach, ponieważ sen nakazał im zdobyć paciorki i modlić się z nimi w domu. Obdarowane snami czarne koraliki były dla legionistów źródłem cichej dumy.
To dzięki duchowi zwolennicy Legio Maria mogą również otrzymać wskazówki dotyczące bardziej przyziemnych decyzji życiowych.
Święte miejsca
Niektórzy pielgrzymują do miejsc takich jak formacja skalna Kit-Mikayi, aby się modlić i pościć.
Podobieństwo do katolicyzmu
Kościół Legio Maria uznaje zbawienie przez Jezusa Chrystusa, Syna Bożego. Nieciągłość z teologią ortodoksyjną polega na tym, że Syn Boży wcielił się w wielu kontekstach, odrzucając ortodoksyjną doktrynę Chrystusa przyjmującego ludzkie ciało i duszę na wieczność. Żadne z tych wcieleń nie jest uważane za wyłączne; służą jedynie objawieniu Chrystusa ludziom z różnych środowisk. Wszyscy, którzy zostaną zbawieni dzięki którymkolwiek z tych wcieleń Chrystusa, będą razem czcić Boga w niebie. Zatem dla Kościoła Legio zbawienie można znaleźć przez Chrystusa, jak zostało objawione w ich szczególnym Mesjaszu Simeo Ondetto.
Legio Maria rozpoznaje również aktywną sferę duchową, z którą należy się uporać, aby zareagować na zło i chorobę. To Bóg daje ludziom dary duchowego uzdrowienia, czasami za pośrednictwem świętych. Legio szczególnie uznaje katolickie święte Katarzynę ze Sieny i Bernadetę z Lourdes w odniesieniu do duchowego uzdrawiania. Święci Samson i Julian oraz archanioł Michał pomagają „prowadzić Legiosa darami do egzorcyzmów i walki z czarami” .
Wiele liturgii Legio Maria w dużym stopniu wywodzi się z praktyk obrządku rzymskiego w Kościele katolickim. Należą do nich wspólnoty Legio Maria, które celebrują różne odmiany Mszy Trydenckiej . Ponadto dodano oryginalne pieśni Legio, które podkreślają specyfikę kościoła Legio Maria.
Innym znakiem ciągłości z Kościołem katolickim jest to, że Legio Maria zalicza do swoich świętych białego księdza katolickiego, ojca Philipa Chefę. Służąc w rzymskokatolickiej stacji misyjnej Asumbi w latach trzydziestych XX wieku, Chefa był „wysoce charyzmatyczny” i angażował się „w uzdrawianie, egzorcyzmy i palenie akcesoriów związanych z„ czarami ”. Chefa przedstawił Luo Katolicki Legion Maryi w 1938 roku.
Msza św. Legionu Marii jest największym z rytuałów i najwspanialszą modlitwą, jaką wierni zanoszą do Boga. Podczas Mszy św. wspominana jest droga odkupienia ludzkości, począwszy od powołania Abrahama aż do przyjścia drugiego Chrystusa, Symeo Melkio. Początkowa msza Legionu Marii została skopiowana bezpośrednio z liturgii Kościoła rzymskokatolickiego I Soboru Watykańskiego. Obecnie jednak postęp w kierunku nowej Mszy jest szybki. Poniżej znajduje się kilka przydatnych wpisów na temat Mszy Świętej Legionu Marii:
MISA MTAKATIFU MAR LEGION MARIA: MISA MANYIEN
Komunia z butelki: 👇
Galeria zdjęć 👇
Papież Raphael Otieno Adika
Komentarze
Prześlij komentarz