Jedyna taka gra planszowa - zainspirowały nas prawdziwe wydarzenia. Wcielasz się w przedstawiciela kleru, a podczas rozgrywki inwestujesz w nieruchomości. W międzyczasie rozgrywasz partyjki ruletki i pokazujesz kalambury – nie ma ani chwili na nudę.
A skąd ta nazwa?
KLEROPOL – państwo religijne w Europie środkowo-wschodniej o feudalnej strukturze władzy.
Charakteryzuje się istnieniem nielicznej i uprzywilejowanej grupy społecznej, która nie podlega prawom obowiązującym pozostałych mieszkańców Kleropolu.
O GRZE
ZOSTAJESZ CZŁONKIEM KLERU - możesz zostać np. katechetą w ZOO lub kapelanem urzędów skarbowych
KALAMBURY – pokazujesz, aby wymigać się od opłat
RULETKA – odrobina hazardu przy każdym przejściu przez START
CUDA – dzieją się na kartach o tej nazwie
OPATRZNOŚĆ – często pojawia się w trakcie rozgrywki
PARAFIA WYGWIZDÓW – możesz być do niej przeniesiony za swoje wybryki
INWESTUJESZ I ZBIJASZ KASĘ – kupując nieruchomości, np. kompleks wieżowców „Vatican Towers” lub hotel „Święte Oficjum”
3 NIERUCHOMOŚCI DOSTAJESZ ZA DARMO NA WJAZD – dlatego, że należysz do kleru
Sprytnie gospodaruj kościelnym majątkiem, aby WYGRAĆ!
INSPIRACJE
AFERY Z UDZIAŁEM KOŚCIOŁA
W kartach CUDA / OPATRZNOŚĆ opisujemy najróżniejsze wydarzenia z życia polskiego Kościoła
– od absurdalnych i humorystycznych afer, poprzez spektakularne przekręty finansowe, aż do skandalicznych wybryków hierarchów.
W KARTACH ZNAJDZIESZ:
-Pijatyki i mordobicia
-Przekręty finansowe z udziałem gangsterów
-Armię kapelanów i katechetów utrzymywaną z budżetu państwa
-Romanse i produkcja licznego potomstwa
-Flirt hierarchów ze środowiskiem agresywnych kibiców piłkarskich i narodowców
-Liczne interesy pomiędzy „świeckim” rządem a kurią
-Cenniki za udzielanie sakramentów
-Bizantyjski przepych i bogactwo hierarchów
-Wiele innych
Niektóre z nich mogą Was naprawdę zaskoczyć!
Pomysł na grę powstał w grudniu 2018.
15 kwietnia 2019 zostały przesłane do mediów (Wydawnictwo Agora, Gazeta Wyborcza) informacje na temat gotowego produktu.
Ideą gry jest pokazanie odbiorcom szerokiego zakresu problemów związanych z uprzywilejowaną pozycją kleru w Polsce.
Nie atakujemy wiary ani przekonań religijnych - wręcz przeciwnie, opisujemy wydarzenia, które stanowią nadużycie i wypaczenie idei chrześcijaństwa.
Grę wydaje firma EFKO-karton s.r.o. z Czech.
W grze zostały wykorzystane autentyczne wydarzenia zaczerpnięte z mediów.
Media o grze
A skąd ta nazwa?
KLEROPOL – państwo religijne w Europie środkowo-wschodniej o feudalnej strukturze władzy.
Charakteryzuje się istnieniem nielicznej i uprzywilejowanej grupy społecznej, która nie podlega prawom obowiązującym pozostałych mieszkańców Kleropolu.
O GRZE
ZOSTAJESZ CZŁONKIEM KLERU - możesz zostać np. katechetą w ZOO lub kapelanem urzędów skarbowych
KALAMBURY – pokazujesz, aby wymigać się od opłat
RULETKA – odrobina hazardu przy każdym przejściu przez START
CUDA – dzieją się na kartach o tej nazwie
OPATRZNOŚĆ – często pojawia się w trakcie rozgrywki
PARAFIA WYGWIZDÓW – możesz być do niej przeniesiony za swoje wybryki
INWESTUJESZ I ZBIJASZ KASĘ – kupując nieruchomości, np. kompleks wieżowców „Vatican Towers” lub hotel „Święte Oficjum”
3 NIERUCHOMOŚCI DOSTAJESZ ZA DARMO NA WJAZD – dlatego, że należysz do kleru
Sprytnie gospodaruj kościelnym majątkiem, aby WYGRAĆ!
INSPIRACJE
AFERY Z UDZIAŁEM KOŚCIOŁA
W kartach CUDA / OPATRZNOŚĆ opisujemy najróżniejsze wydarzenia z życia polskiego Kościoła
– od absurdalnych i humorystycznych afer, poprzez spektakularne przekręty finansowe, aż do skandalicznych wybryków hierarchów.
W KARTACH ZNAJDZIESZ:
-Pijatyki i mordobicia
-Przekręty finansowe z udziałem gangsterów
-Armię kapelanów i katechetów utrzymywaną z budżetu państwa
-Romanse i produkcja licznego potomstwa
-Flirt hierarchów ze środowiskiem agresywnych kibiców piłkarskich i narodowców
-Liczne interesy pomiędzy „świeckim” rządem a kurią
-Cenniki za udzielanie sakramentów
-Bizantyjski przepych i bogactwo hierarchów
-Wiele innych
Niektóre z nich mogą Was naprawdę zaskoczyć!
Pomysł na grę powstał w grudniu 2018.
15 kwietnia 2019 zostały przesłane do mediów (Wydawnictwo Agora, Gazeta Wyborcza) informacje na temat gotowego produktu.
Ideą gry jest pokazanie odbiorcom szerokiego zakresu problemów związanych z uprzywilejowaną pozycją kleru w Polsce.
Nie atakujemy wiary ani przekonań religijnych - wręcz przeciwnie, opisujemy wydarzenia, które stanowią nadużycie i wypaczenie idei chrześcijaństwa.
Grę wydaje firma EFKO-karton s.r.o. z Czech.
W grze zostały wykorzystane autentyczne wydarzenia zaczerpnięte z mediów.
Wyborcza Wrocław
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,25025662,wikary-skupuje-wiezowce-i-brata-sie-z-kibolami-powstala-gra.html
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,25025662,wikary-skupuje-wiezowce-i-brata-sie-z-kibolami-powstala-gra.html
Komentarze
Prześlij komentarz