Medytacja zaratusztriańska Aszy

MEDYTACJA ZARATUSZTRIAŃSKA – WSKAZÓWKA PIERWSZA – Medytacja Aszy


(Dla tej medytacji nie jest konieczne przyjmowanie jakichś póz, pozycji, ruchy czy bezruch, skupianie się na oddechu i sformalizowanych gestach, zdaj się na swoją intuicję,)


Krok 1. Kontemplacja


– Mówią, że potrzebny Ci mistrz, nauczyciel, człowiek by medytować.

Nie jest potrzebny!

Więc co Ci jest potrzebne?

Potrzebna Ci po pierwsze Asza

Asza zamieszkuje w tobie, tak jak w każdym, i jest boska.


– powtórz głośno te słowa:

Asza to przeciwieństwo kłamstwa,

Asza to prawda,

Asza to prawość,

Asza to ład,

Asza to harmonia

Asza to kosmiczny porządek

Asza zamieszkuje we mnie, tak jak w każdym, i jest boska.

Prawda zamieszkuje we mnie, tak jak w każdym, i jest boska.

Poszukuję prawdy jak każdy

Asza nie jest moja, ani Twoja jest jedna, jest

Prawda nie jest moja, ani Twoja jest jedna, jest

Asza Vahiszta została objawiona temu kto przekazał pierwsze manthry

O Mazdo Pani wszechwiedząca otwórz mnie świętą manthrą

O Ahuro Panie Mądry!

Dżasa me avange Mazda!

Przybądź Mazdo i wspomóż mnie.


Krok 2. Kontemplacja


– A zatem po pierwsze otwórz się na pierwszą manthrę

stań twarzą zwrócony ku światłu

zwróć serce do światła Aszy

zwróć sobie jasne serce

zwróć się do jasności swego serca

zwróć się do jasności Aszy

Asza zamieszkuje w tobie, tak jak w każdym, i jest boska.


– Powtórz te słowa zwrócony do jasności Asza Wahiszta, (3 razy)


to słowo przekazane Zaratusztrze

jest we mnie i czeka bym je obudził

To Ahu, iskra czystej boskości

Mój Pan

Ona, On, Ono

Ahu Tkwi we Mnie od zawsze

Od stworzenia światów


– Powtarzaj tę manthrę zwrócony do jasności Asza Wahiszta, obudź ją powtarzając w świętym języku albowiem jest w nim moc i jest moc w manthrze:


Krok 3. Medytacja (Manthra 3 razy)


Aszem Vohu

Waahisztem asti

Uszta asti

Uszta ahmai

Hiat aszai

Wahisztai Aszem!


Krok 4. Kontemplacja


– Asza zamieszkuje w tobie, tak jak w każdym, i jest boska.

– obudź ją powtarzając trzykrotnie (tłumaczenie manthry):


Ład i prawość są dobrem najlepszym.

Są szczęściem.

Szczęście osiąga ten,

kto czyni ład i prawość

ze względu

na najlepszy Ład (i Prawość).


– Asza zamieszkuje w tobie, tak jak w każdym, i jest boska. Szczęście osiąga ten, kto pracuje dla szczęścia innych.


Krok 5. medytacja


– Powtórz: 3 razy


Umocniony manthrą

Oświetlam jasnością Asza Wahiszta cienie we mnie

Nie są moje

Nie pochodzą ode mnie ale od Kłamliwego Ducha

Cienie nie należą do mnie

Dostały się tam za przyczyną Kłamliwego Ducha

Zostałem stworzony dobrą istotą

Odwracam się od tych Mrocznych cieni

Nie są moje

Mrok nie należy do mnie

jestem przyjacielem (przyjaciółką) światła

jestem bratem, (siostrą) światła

jestem synem, (córką) światła

Asza zamieszkuje we mnie, tak jak w każdym, i jest boska.

Prawda zamieszkuje we mnie, tak jak w każdym, i jest boska.

Poszukuję prawdy jak każdy

Asza nie jest moja, ani Twoja jest jedna, jest

Prawda nie jest moja, ani Twoja jest jedna, jest


krok 6 Medytacja

powtórz manthrę Aszem Vohu trzykrotnie


krok 7 Kontemplacja końcowa


przemyśl co złego i mrocznego uczyniłem z podszeptu Ducha kłamstwa myślą, słowem i uczynkiem

gdzie zasiałem kłamstwo, zniszczenie, chaos, cierpienie krzywdę, lub rozpad, a jeśli tak się stało to jak dobrą myślą, dobrym słowem i dobrym uczynkiem zmyć z siebie skalanie, zadość uczynić i to naprawić, albo umniejszyć wyrządzone zło.


Komentarz

1. Pamiętaj że jest to pierwsza wskazówka na Twojej drodze kontemplacyjnej to nie jest magia. Jak wszystko wymaga staranności. Wystarczy znaleźć kilkanaście minut dziennie, ale codziennie by zacząć odczuwać jej działanie.

2. Pamiętaj medytacja jest indywidualną praktyką i wymaga skupienia na słowach kontemplacji i wibracjach manthry.

3. Pamiętaj że nie służy tylko Tobie ale i innym ludziom i istotom stworzonym przez Ahura Mazdę i jest częścią kosmicznego zmagania ze Złym Duchem – Kłamcą Angra Mainju.

4. Pamiętaj, że medytacja jest rozmową z Bogiem i ma cię czynić lepszym człowiekiem, ale nie wywyższać nad innych.

5. Pamiętaj, że skutkiem medytacji nie może być pozbycie się Twojego ja, ale jego integracja i ulepszenie duchowe i materialne. Twoje Ego nie jest złudzeniem, zostało Ci darowane przez Boga i nie jest wolą Mazdy byś uważał je za przeszkodę na drodze do szczęścia, które jest celem człowieka. Uleganie wrażeniu że Ja nie istnieje jest podszeptem Ducha Kłamstwa.

6. Pamiętaj że medytacja nie jest żadną tajemnicą, ani sekretem, czy wiedzą darowaną wybranym, To podszepty Angra Mainju, który jest wrogiem Aszy–Prawdy, Medytuj jednak tak by to nie przeszkadzało innym.

7. Pamiętaj, że Arcykłamca i nikczemne istoty i ludzie będą cię zniechęcać, ale po prostu rób to i nie zniechęcaj się trudnościami.


Terminy awestyjskie

*Asza – aw. Asza Wahiszta czyli Najlepsza Prawda, Ład Należyty, Prawość, Prawo; królestwo ognia, ciepło, światło boże. Jedna z 6 emanacji boga Amesza Spenta (termin awestyjski oznaczający dobroczynną boskość, dosłownie: Nieśmiertelny–Szczodry–Potężny-Święty.), święty byt duchowy pozostający oddzielnie i w jedności z Bogiem, także cnota


**Ahu – Duchowy władca lub mistrz (od awestyjskiego „pan” „pani”), często spotykany w połączeniu z „ratu”.Ahu to nieśmiertelna żywa iskra, moc czystej boskości, która pochodzi od boga. Ożywcza siła, duszy pamięć boga i wszechświata. Można ja porównać do pamięci genetycznej. (ahu jest też synonimem Ratu – o znaczeniu sędzia), część bytu człowieka jednej z jego trzech dusz – Daeny znajdującej się w osłonie duszy Urwan strzeżonych przez przed-duszę Frawaszi 



Źródło:

https://www.facebook.com/Zaratusztrianie/posts/3739697936067043

Komentarze